Harold v Itálii 2/2016

…Berliozův Harold v Itálii zazněl netypicky na úvod a v jeho violovém partu se zaskvěla Kristina Fialová…

Berliozův Harold v Itálii zazněl netypicky na úvod a v jeho violovém partu se zaskvěla Kristina Fialová, vynikající mladá sólistka, která dokázala vytvořit patřičně zasněnou atmosféru sytým znělým tónem a absolutní zvukovou vyrovnaností a kázní bez sebemenších zaváhání, třesů či poryvů. Orchestr hrál pod precizním gestem dirigenta Scaglioneho krajně koncentrovaně, žestě s nebývalou barevnou jednotou, dřeva o třídu výrazněji a pregnantněji, než je obvyklé. Tradičně a po zásluze chválený hobojista Vilém Veverka předvedl krásná unisona s jinými nástroji, mimo jiné i se sólovou violou. Celkově vyzněl Berlioz nezvykle svěže a barevně, což muselo být v neznějícím prostoru divadla obzvláště hráčsky náročné.

Město hudby

http://www.mestohudby.cz/publicistika/kritika/scaglione-a-filharmonie-brno-kvalitni-dirigentske-vedeni-nenechalo-nic-nahode

"…Milovníci temného, sametového zvuku violy si vychutnají tuto skvělou nahrávku královny české violy Kristiny Fialové …"

Klassik

"…violistka Fialová je všeobecně oceňovaná za svůj výrazný interpretační projev, který vyzařuje temperamentem, brilantní tónovou kulturou a inteligencí celkové výstavby. Její dokonalá technika a obrovská muzikalita na sebe nenechaly dlouho čekat…"

Ostravan

"…Kristina Fialová má sametový tón perfektní nejen pro lyrické pasáže…"

Gramophone